noord-engeland-schotland.reismee.nl

Ben Nevis

Het laatste hoogtepunt.... letterlijk.. De Ben Nevis. De hoogste berg van heel Schotland en volgens mij ook van het Verenigd Koninkrijk. Op de heenweg lag hier nog een beetje sneeuw maar nu na weer een week warm weer is ook deze "eeuwige" sneeuw gesmolten. Er is helemaal niets meer van over.

Zomers is hier aan de voet van de Ben Nevis niet zoveel te beleven anders dan dat het een mooi uitzicht geeft als je met de kabellift omhoog gaat. Kars en Michel wagen het erop. Maaike en ik vinden het wel best eigenlijk en gaan wat drinken in het restaurant.

's Winters is het hier een wintersport en skigebied en zal het heel druk zijn maar nu is het wat miezerig en behalve als je van mountainbiken houdt kan je hier verder niet veel doen want het stikt hier van de mountainbikepaden en daar mag je niet wandelen.

Als Kars en Michel terug komen van hun avontuur gaan we terug naar Fort William. We kijken voor de laatste keer rond in Fort William en ruimen onze spullen op, in de koffers en het zit er op. Het is weer een prachtige vakantie geweest waarin we ontzettend geboft hebben met het weer.

Een hittegolf in Schotland.. wie maakt dat nou mee?